Založ si blog

Ak niekedy dospejem

swing_sky2Ak niekedy dospejem, chcem ťa opäť stretnúť bez toho, aby sa mi rozochvelo v trenírkach, tváriť sa odmerane ako sa na človeka môjho veku patrí a pochváliť sa mojimi úspechmi v Klube anonymných rojkov. S nadšením v hlase a kontrolovaným výrazom v tvári ti líčiť všetky moje úspechy ako už nepoužívam slová rozkrok a bradavky a pýrim sa pri čítaní recenzie na Päťdesiat odtieňov šedej. Že ma vyliečili zo závislostí na cukre, smiechu a tebe vo všetkých tvojich telesných a duchovných podobách. Že sa mi hnusia zmeny času, dane a voľnomyšlienkari na čele s Hankom Moodym. Prestal som dookola hmmmkať zlezlú melódiu Creep od Radiohead a debilne sa usmievať pri spomienke na jej text. Porozprávam ti ako som už dávno prestal snívať o našom spoločnom odchode na Aljašku, károvanej košeli a člnkovaní vo vlastnoručne vyrobenom kanoe. Ako som prestal písať texty piesní a krátke príbehy, ktoré ťa tak bavili, ale mne nedovolili dospieť. Ako sa mi bridí, čo len pomyslenie na opustenie nášho rodného mesta a plánovaní niečoho, čo presahuje hranice okresu alebo päť rokov života. Posťažujem sa ti na súčasnú mládež, počasie a dopravné zápchy a ty mi dáš za pravdu. Pri analýze poslednej časti devätnástej série Búrlivého vína sa ku mne nahneš, ja cuknem o krok späť, ale ty mi iba popravíš uzol na kravate a pozveš ma na kávu. Ja tvoje pozvanie prijmem a zavolám sekretárke, nech zruší všetky stretnutia na ďalších 15, nie 30 minút. Cestou do kaviarne ti porozprávam o mojom prvom infarkte, zdravom životnom štýle a obrátení k Budhizmu. Objednám si kávu bez kofeínu s umelým sladidlom a odtučneným mliekom a budem sa pri nej tváriť ako kolumbijský plantážnik. Pri ďalšom výklade mojich podnikateľských úspechov ma budeš chvíľu počúvať a potom mi drzo skočíš do reči. So slzami v očiach mi povieš, že ľutuješ deň, kedy si mi vyčítala moje infantilné správanie, moju nezodpovednosť, rozháranú myseľ a neúctu voči životu ľudí okolo mňa a najmä tomu vlastnému. Vraj deň kedy si to spravila ti pripadá ako keby ma niekto vytiahol zo zásuvky. Začal som sa holiť nahladko, študovať francúzštinu a prestal som hovoriť vulgárne. Chvíľu si ešte vydržala žiť vedľa tela, do ktorého chodí duša iba prespať a navždy si sa vytratila. Jednou vetou mi povieš o svojom živote, deťoch a kariére a priznáš sa, že ti chýbajú moje príbehy. Vraj si minulý rok navštívila tú svetovú zmrzlináreň v San Giacomo, o ktorej som ti písal a skutočne je tá ich citrónová nezabudnuteľná. S nádejou si sa obzrela cez plece, či tam ako jedenásťročný ušmudlaný chalan nebudem ústami pricapený na sklo a očami preblikovať medzi zmrzlinou a tvojím telom, na ktoré sa v sparný júlový deň s láskou privinuli šaty do všetkých záhybov tvojho tela. Vraj tam skutočne pracuje korpulentný zmrzlinár a lopatkou obratne naberá kopčeky ľadovej rozkoše do krehkých kornútov. No keď ti tlstými prstami podával zmrzlinu nebolo to ako v mojom príbehu s úsmevom na účet podniku, ale lámanou angličtinou si vypýtal štyri eurá. Ty si precitla, predrala sa cez davy turistov a smutne odišla. Potom mi porozprávaš všetky tie banálne hlúposti ako by si si priala vrátiť čas a sama seba vyfackala za monológ, ktorý nám zmenil život. Že si ma konečne pochopila a chceš so mnou zostarnúť v domčeku pri jazere ako som si to vysníval. Nakoniec zdvihneš zrak od stola a zistíš, že meter od teba sedí človek, ktorý je v skutočnosti ďalej ako mesiac na oblohe a napriek chápavému výrazu je vnútri úplne prázdny. Bez slova vstaneš, utrieš si slzy a navždy odídeš.

Zatmenie srdca

23.03.2015

Milé Slnko, prijmi prosím moje najhlbšie ospravedlnenie za to, čo sa stalo minulý piatok. Viem, že je tvojím právom nachvíľu si odpočinúť, v tieni mesiaca si zapáliť vytúženú cigaretu a zavrieť oči v opojnom návale vesmírneho nikotínu. A čo spravíme my? S dymovými sklíčkami v roztrasených ručičkách ťa hodiny sledujeme od Špicbergov po Faerské ostrovy [...]

Katy Perry

20.03.2015

Je pre mňa úžasnou novinou, že do našich katatonických životov príde, ako preplach žalúdka živou vodou, taká osobnosť akou je Katy Perry. Viem, že by som mal vo svojom veku nadšenie trošku skrývať, ale skutočne sa teším ako malý Dodo v cukrárni. Ja proste žeriem tu jej Twilight pokožku, neopakovateľný hlas a celkovo pubertálny zjav tejto mladej slečny, ktorá spolu s [...]

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 6408x
Priemerná čítanosť článkov: 2136x

Autor blogu

Kategórie

Archív